SFH och Funck Productions söker

områdesansvariga till filmprojekt

Filmprojektet om högkänsliga personer går in i sitt slutskede och vi behöver personer som kan hjälpa och stötta arbetet med filmen.

Är du intresserad av att vara en del som ser till att filmen blir verklighet? Vi söker ett flertal personer totalt sett men främst två som kan ta hand om merparten av kringarbetet.

Känner du att det verkar intressant och roligt att få ingå i ett mindre filmprojekt och vara en av de avgörande kuggarna i navet som ser till att filmen blir av? Känner du att du tycker om att ta och ha kontakt med andra människor? Gillar att organisera? Då är du en av dem vi söker!

För att filmen ska kunna bli realitet behöver vi som står för manus, regi, kamera & ljud samt redigering få avlastning.

Vi söker därför en person som är villig att ta hand om miljöer och rekvisita samt även kan ta en scriptas roll vid själva inspelningarna. Dina uppgifter blir att i första hand ordna platser, miljöer, områden, lokaler och liknande som dels passar för filmen, dels går att filma på och där vi får tillstånd att vara, använda och filma. I andra hand tar du även hand om att den rekvisita som behöver tas fram och finns på plats vid själva filmningen.

Slutligen tar du även scriptans roll under själva filminspelningen så personer har rätt kläder på etc. mellan tagningarna så vi slipper klaff-fel. Du arbetar nära den som har hand om personerna i filmen under detta skede och ni får gärna hjälpa varandra så länge ni ansvarar för er del. Ditt ansvar blir att de ovan beskrivna delarna ska vara klara och ordnade när vi väl ska filma, då ska allt finnas på plats, lokaler och platser ska vi ha fri tillgång till, de ska vara öppna och så vidare.

Känns det här som något för dig är du välkommen att höra av dig till Mikael Funck på: mikael@funckproductions.se

Den andra personen vi söker ska främst ta hand om skådespelare och statister samt hjälpa till med de extra personer som finns bakom kameran, bl.a. allt-i-allon och liknande. Din uppgift blir att i första hand hitta förslag på skådespelare som vi sedan granskar och väljer utifrån. I andra hand hittar du de statister som behövs för filmen. Slutligen ser du till att skådespelare, statister och extra bakom kameran är på plats och finns där de ska vara när själva inspelningen sker.

Du arbetar nära scriptan i detta skede och ni får gärna hjälpa varandra så länge ni ansvarar för er del. Ditt ansvar blir att de ovan beskrivna delarna ska vara klara och ordnade när vi väl ska filma, då måste alla skådespelare och statister finnas på plats och veta vad de ska göra. Är du högkänslig och omfångsrik är det en fördel men inte ett krav! Är det här ett uppdrag som lockar dig, hör av dig till ordförande Nina Eklund Tegar på: nina@hspforeningen.se

För båda uppdragen söker vi just nu stöd för att kunna ge en liten ersättning men vi kan inte lova att vi lyckas få något stöd (och då gäller ideellt arbete). Däremot kan vi ge ersättning för resa och boende, inom rimliga nivåer. Däremot kan vi lova dig en upplevelse som väldigt få någonsin kommer att få vara med om och en massa glädje & humor, kort sagt; en oförglömlig händelse.

Vi hoppas att höra ifrån dig! Välkommen!