ONLINE: Kostförståelse för högkänsliga

Kostförståelse för högkänsliga

Föreläsning med Susanne Törnqvists- ONLINE

Under den här föreläsningen tittar vi närmare på hur kosten kan inverka på både känslor och den kognitiva förmågan och varför högkänsliga verkar vara känsligare både fysiskt och psykiskt när det gäller mat.

Du får lära dig hur matvanorna kan påverka allt från sötsug, koncentrationsförmåga, energinivå och humör, till kreativitet, självförtroende, självkänsla och empatisk förmåga. Ja, till och med vår förmåga att känna kärlek och lycka!

Du får också lära dig hur du kan stabilisera dina serotoninnivåer – något som högkänsliga ofta har lägre av.

Varmt välkommen! Tipsa gärna någon du tror vill vara med.

Susanne Törnqvists är författare, föreläsare och kostcoach vars expertis är just matens koppling till vår fysiska och psykiska hälsa. Hennes spetskompetens ligger i stress- och utmattningsproblematik, sötsug och sockerberoende, blodsocker- och insulinbalans, samt att med matens hjälp förbättra tillstånd som grundar sig i inflammatoriska processer och hormonobalanser.

Hon har skrivit tre böcker hittills på temat kostförståelse, (Stressmaten – kostförståelse för mindre stress, Deppmaten – kostförståelse för psykisk hälsa och Triggermaten – kostförståelse för minskat sötsug). Under våren är hon aktuell med en fjärde bok som riktar sig specifikt till högkänsliga.

Mer om Susanne hittar du här: susannetornqvist.se

TID

Torsdag 23 maj kl. 18:30-ca 20:00. Föreläsningen inkluderar en kort paus och en frågestund på slutet.

Antalet platser är begränsat, pga Zoom-licens. Anmäl dig senast onsdag 22/5 kl 20.00. Efteranmälningar tas emot i mån av tid och plats till info@hspforeningen.se, dock allra senast kl 17.00 samma dag.

Föreläsningen spelas in, har du inte möjlighet att vara med "live" kan du se inspelningen i efterhand. Det kommer ett mejl inom en vecka. Du kan se föreläsningen i en vecka efter det.

Fram till tre dagar innan föreläsningen kan du avboka och få pengarna tillbaka. Du kan avboka via din profil eller genom att mejla info@hspforeningen.se

PLATS

Föreläsningen är online, via Zoom.

Zoom länk skickas ut senast dagen innan föreläsningen till alla anmälda. Kontrollera mappen skräppost eller kampanjer om vårt mejl inte finns i din inkorg. Lägg gärna till oss i din kontaktlista.

PRIS

Föreläsningen kostar 180 kr för dig som är betalande medlem och 360 kr för övriga.

Är du inte medlem kan du bli det i samband med bokningen. Är du med på två föreläsningar under året har du tjänat in medlemsavgiften.

BOKNING

Du behöver ett konto för att kunna göra en bokning, antingen ett medlems- eller kostnadsfritt deltagarkonto.

Har du ett konto redan så kan du logga in längre ner på sidan. Du loggar in med ditt användarnamn och lösenord. Kontakta oss om du har problem med inloggningen. Begär du ett nytt lösenord, observera att du behöver kryssa i en ruta för att godkänna villkoren.

Har du redan ett deltagarkonto kan du ändra det till ett medlemskonto.

Klicka här för att skapa ett nytt kontoVälj Deltagarkonto om du inte önskar bli medlem. Om du väljer Medlemskonto blir du medlem och får rabatt på föreläsningar samt tillgång till våra medlemsträffar, studiecirklar, informationsbrev och medlemsförmåner, förutom att du stödjer vårt viktiga arbete med att sprida information om högkänslighet.

Medlemsavgiften för enskild medlem är för närvarande 320 kr per kalenderår, och 520 kr för familjemedlem (på samma adress). Är du med på fler än två föreläsningar under året har du tjänat in medlemsavgiften.

PRAKTISKT OM FÖRELÄSNINGEN OCH INSPELNINGEN

Du kan ställa frågor när som helst under föreläsningen i chatten, som sedan besvaras i mån av tid i frågestunden på slutet. Frågor besvaras anonymt. Du kommer att kunna chatta med representanter från Sfh, men inte övriga deltagare.

Din mikrofon kommer vara avstängd under hela föreläsningen. Du väljer själv om du vill ha din kamera på eller av. Du som deltagare kommer INTE att synas på inspelningen, bara den som pratar/hörs.

Varmt välkommen

Sveriges förening om högkänslighet

När
  • Torsdag 23/5 kl 18:30-20:00
Var  ONLINE: ZOOM
Aktivitet startar  tors 23 maj 2024 (v. 21)
Aktivitet slutar  tors 23 maj 2024 (v. 21)
Kostnad
  • 0,00 kr
  • 180,00 kr för Enskild medlem
  • 180,00 kr för Familjemedlem
  • 360,00 kr för Deltagarkonto
Status  Öppen
Bokning
  • Öppen för bokning
Platser 100st
Platser kvar  69 st

Logga in på ditt konto för att anmäla dig till den här aktiviteten

Logga in på ditt medlemskonto
Glömt lösenordet? Bli Medlem!