ONLINE: Hantera din högkänslighet

Hantera din högkänslighet

Tips och råd för dig som känner att du anpassar dig, vill bli bättre på att sätta gränser, hantera kritik, övertänkande och okunskap om högkänslighet.

Föreläsning med Gunilla Viklund - ONLINE - NYTT DATUM: 3 JUNI 2024

Ni är många som hört av er och vill ha en föreläsning på hur man kan hantera saker som kan vara jobbiga som högkänslig. Därför är vi extra glada att presentera den här nya föreläsningen med Gunilla Viklund.

OM FÖRELÄSNINGEN

Under den här föreläsningen tittar vi närmare på hur vi kan hantera vår egen högkänslighet och andras okunskap om ämnet. Du får med dig kort info från senaste forskningen eftersom kunskap gör att vi förstår oss själva bättre och att vi lättare kan förklara hur vi fungerar inför partner, familj, vänner, arbetskamrater m fl.

Vi högkänsliga är ofta ytterst samvetsgranna och empatiska och går därför ofta in i anpassning och därmed glömmer oss själva och våra behov. Med anledning av detta går vi igenom hur vi kan hantera kritik och övertänkande samt varför det är viktigt att sätta gränser och tips på hur du kan göra. Självmedkänsla är ett viktigt verktyg!

Många känner till medberoende som förknippas med anhörigs missbruk, men anpassning, ”fown”, är vårt fjärde flyktbeteende och innebär att vi försöker undvika konflikter, agera smörjmedel och att bli vän med ”fienden”. Forskning visar att högkänsliga oftast har anpassning som försvar.

Det blir även tid för frågestund på slutet.

Varmt välkommen! Tipsa gärna någon du tror vill vara med.

OM FÖRELÄSAREN

Gunilla Viklund driver idag Compassioncoach.se och har en bakgrund inom ekonomi, och rådgivning. Hon sadlade sedan om till coach och är ICF diplomerad och certifierad coach inom en rad områden.

Hon har hela livet sök svaret på varför hon inte fungerade som andra. En känsla av utanförskap även bland vänner. Empatin för andra gjorde att hon anpassade sig och fick svårt att sätta gränser. Självkänslan var låg och livskvaliteten likaså. 2010 hittade hon en artikel om högkänslighet och allt föll på plats. Nu har hon vigt sitt liv att stötta andra på sin resa i livet. Läs mer om Gunilla på Compassion Coach.

TID

Måndag 3 juni kl. 18:30-ca 20:00. Föreläsningen inkluderar en kort paus och en frågestund på slutet.

Föreläsningen spelas in, har du inte möjlighet att vara med "live" kan du se inspelningen i efterhand. Det kommer ett mejl inom en vecka. Du kan se föreläsningen en vecka efter det. Du som deltagare kommer INTE att synas på inspelningen.

PLATS

Föreläsningen är online, via Zoom.

Mejl med Zoom-länk skickas ut samma dag som föreläsningen. Håll utkik i din mejl. Lägg gärna till föreläsningen i din kalender direkt. Kontrollera mappen skräppost eller kampanjer om vårt mejl inte finns i din inkorg. Lägg gärna till oss i dina kontakter.

180 kr för dig som är, eller blir, betalande medlem i Sfh. 360 kr för övriga.

Är du inte medlem kan du bli det i samband med bokningen. Är du med på två föreläsningar under året har du "tjänat in" medlemsavgiften.

Anmäl dig senast söndag 2/6 kl 20.00.

Efteranmälningar tas emot i mån av tid och plats till info@hspforeningen.se, dock allra senast kl 17.00 samma dag. Antalet platser är begränsat, pga Zoom-licens.

Fram till tre dagar innan föreläsningen kan du avboka och få pengarna tillbaka. Du kan avboka via Mina sidor eller genom att mejla info@hspforeningen.se

SÅ HÄR BOKAR DU

Du behöver ett konto för att kunna göra en bokning, antingen ett medlems- eller kostnadsfritt deltagarkonto.

Har du ett konto redan så kan du logga in längre ner på sidan. Du loggar in med ditt användarnamn och lösenord. Kontakta oss om du har problem med inloggningen. Begär du ett nytt lösenord, observera att du behöver kryssa i en ruta för att godkänna villkoren.

Har du redan ett deltagarkonto kan du ändra det till ett medlemskonto.

Har du inte ett konto hos oss klickar du på "Bli medlem".

Varmt välkommen! Tipsa gärna någon du tror vill vara med.

Sveriges förening om högkänslighet

• Onsdag 3/6 kl 18:30-20:00
Aktivitet startar  mån 3 jun 2024 (v. 23)
Aktivitet slutar  mån 3 jun 2024 (v. 23)
Status  Öppen
  • Öppen för bokning
Platser 100st
Platser kvar  88 st

Logga in på ditt konto för att anmäla dig till den här aktiviteten

Logga in på ditt medlemskonto
Glömt lösenordet? Bli Medlem!