Nu blir det lättare att logga in

• 17 jan 2024
  • inloggning, personnummer

image: Nu blir det lättare att logga in

Ni är många som hör av er och påtalar problem att logga in på vår hemsida. Att det är svårt att ange födelsedatum och hålla reda på användarnamn eller lösenord. Dessutom är det många som har mer än ett konto, vilket inte underlättar processen.

Därför kan du från den 22 januari 2024 använda ditt personnummer som användarnamn.

Hur kommer det fungera?

•    Första gången du loggar in efter ändringen kommer systemet be dig skriva in ditt personnummer. Gör du inte det går det inte att logga in
•    Ditt personnummer blir sedan ditt användarnamn. Vi kommer fasa ut vanliga användarnamn efter hand.
•    Du behöver fortfarande använda ett lösenord (kan vara samma som tidigare)

Vi har fått flera mejl från medlemmar som har haft problem att logga in efter ändringen. Att återställningslänken inte fungerar. Det kan bero på att det finns mer än ett konto i ditt namn. Får du inte rätt på inloggning är det bara att du kontaktar oss så hjälper vi dig. Vi kan lägga in personnumret också om du vill, samt radera icke aktiva konton. Tack för ditt tålamod!

När du väl är inloggad kan du på Mina sidor du ändra dina uppgifter, mejladress, namn, boka aktiviteter, se fakturor etc.

Skulle du ha funderingar kring att uppge personnummer eller har några andra frågor kring detta är du välkommen att kontakta kansliet. Vi följer givetvis GDPR vad gäller personuppgiftshantering.

Varmt tack för att ni hör av er med det som strular!

Sfh styrelse och kansli

PS. I slutet av januari kommer vi att mejla ut fakturor gällande medlemsavgiften för 2024. Vi hoppas att du vill fortsätta vara betalande medlem i Sfh. Det betyder att vi kan fortsätta sprida kunskap och kännedom om högkänslighet. Tack till dig som redan förnyat ditt medlemskap i år. Tillsammans kan vi göra mer skillnad!